MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 4L
Kód: 108213Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Motul 8100 ECO-LITE 5W-30 je 100% syntetické mazivo na báze esterov. Olej šetriaci palivo špeciálne vyvinutý pre súčasné benzínové motory s atmosférickým alebo preplňovaným turbodúchadlom, nepriame alebo priame vstrekovanie, navrhnutý tak, aby používal motorový olej s nízkym trením a nízkou viskozitou HTHS (High Temperature High Shear) (≥ 2,9 mPa.s).
Vhodné pre moderné benzínové motory vyžadujúce viskozitu 30 a mazivo šetriace palivo (normy API SP-RC, API SP a/alebo ILSAC GF-6a).
Mazivá podľa API SN poskytujú
mimoriadnu odolnosť proti oxidácii
lepšiu ochranu proti vytváraniu nánosov
lepšiu čistotu motora, ochranu proti opotrebeniu a vyššiu výkonnosť pri nízkej teplote po celú dobu životnosti motora
Stupeň viskozity SAE 5W-30 minimalizuje hydrodynamické trenie maziva, umožňujúce šetrenie paliva, najmä ak je olej studený. Zlepšuje prietok oleja pri naštartovaní, urýchľuje zvyšovanie tlaku oleja, zvyšovanie otáčok a zabezpečuje rýchlejšie dosiahnutie prevádzkovej teploty. Tento typ oleja je šetrný k životnému prostrediu, umožňuje znížiť spotrebu paliva, a preto minimalizuje emisie skleníkových plynov (CO 2).
Schválený GM-dexos1TM GEN2 pre všetky nové benzínové motory GM, ktoré vyžadujú toto schválenie: BUICK, CADILLAC, CHEVROLET, GM, GMC, OPEL a VAUXHALL.
Kompatibilný s katalyzátormi.
Tento typ oleja môže byť nevhodný na použitie v niektorých motoroch. V prípade pochybností si prečítajte návod na obsluhu.
Štandard API SP je plne spätne kompatibilný so štandardom API SN a všetkými predchádzajúcimi štandardmi API. Špecifikácia API SP-RC „šetriaca zdroje“ je ešte náročnejšia na požiadavky na úsporu energie. Okrem toho, že je štandard API SP v porovnaní s API SN a API SN Plus spätne kompatibilný, poskytuje vyšší výkon a predovšetkým dodáva ochranu pred LSPI pre benzínové motory s prepĺňaním a priamym vstrekovaním.
Na základe špecifikácie API SP je norma ILSAC GF-6a pre mazivá triedy 20 s viskozitou ešte prísnejšia, najmä pokiaľ ide o výhody z hľadiska úspory paliva. Posilňujú sa požiadavky na stranu mazadla s nízkou viskozitou „Fuel Economy“, ale aj predĺžené výmenné intervaly, čistota piestov/krúžkov, kompatibilita tesnení a znížený obsah fosforu pre kompatibilitu systémov dodatočnej úpravy. Špecifikácia ILSAC GF-6a zaisťuje dokonalú ochranu motora pri použití benzínu s obsahom až 85% etanolu (E85).
Štandard GM dexos1TM je vhodný pre celý rad benzínových motorov GM od modelového roku 2011 a vyžaduje schválené mazivo dexos1 (okrem servisnej náplne v Európe). Špecifikácia GM dexos1TM je určený na použitie s benzínovými motormi a nahrádza GM-LL-A-025, GM 6094M a GM 4718M. GM dexos1TM je tiež spätne kompatibilný s benzínovými vozidlami GM pred rokom 2011.
Norma GM dexos1TM kombinuje veľmi prísne požiadavky medzinárodných noriem, ako sú API, ACEA a ILSAC, spolu so špecifickými požiadavkami GM na preukázanie výhod úspory paliva a trvanlivosti motora.
Spoločnosť GM vyvinula svoj štandard dexos1TM, aby oleje poskytovali vysokú tepelnú stabilitu a zaisťovali vynikajúcu odolnosť pri vysokých teplotách, aby sa predišlo čiernemu kalu a zvýšeniu viskozity, ktoré môžu vytvárať sadze pochádzajúce zo zvyškov horenia.
Preplňované benzínové motory s priamym vstrekovaním majú určité riziko sporadických javov pred vznietením v spaľovacích komorách. Tento typ sporadického abnormálneho spaľovania pripomína kovový hluk zo spaľovacích komôr a niekedy je spojený s krátkou stratou energie. Tento jav nazývaný LSPI pre nízke otáčky pred zapaľovaním alebo tiež Rumble vytvára v spaľovacej komore veľmi vysoké tlakové špičky, ktoré môžu viesť k poškodeniu piestu a v konečnom dôsledku k zničeniu motora. Pre svoje benzínové motory zmenšenej veľkosti najnovšej generácie, ktoré sú vybavené systémami priameho vstrekovania a turbodúchadlami, vyvinula spoločnosť GM normu dexos1TM GEN2 pre motorové mazivá s cieľom zaručiť dokonalú integritu týchto benzínových motorov, ktoré čelia riziku týchto abnormálnych spaľovaní.
Rovnako štandard API SP teraz plne pokrýva túto požiadavku LSPI, aby dokonale chránil benzínové motory s preplňovaným turbodúchadlom a priamym vstrekovaním.
Niektorí výrobcovia OEM vyžadujú pre svoje najnovšie benzínové motory mazivo API SP-RC, API SP, API SN, SN-RC, SN Plus a ILSAC GF-6a alebo GF-5, aby bol zaručený maximálny výkon a trvanlivosť. Špecifikácia CHRYSLER MS-6395 (úroveň GF-4), FORD WSS M2C 929-A (úroveň GF-4), FORD M2C 946-A (úroveň GF-5) a FORD WSS M2C 946-B1 (GF-5, SN -RC a SN Plus úrovne) odrážajú tieto druhy požiadaviek.
V rámci skupiny FCA (Fiat Chrysler Automobiles) špecifikácia FIAT 9.55535-CR1 odzrkadľuje túto špecifikáciu CHYSLER MS-6395 vo Fiate.
Špecifikácie schválenie:
API SN
ILSAC GF-5
Dodatočné parametre
Kategória: | Motorové oleje |
---|---|
Hmotnosť: | 3.5 kg |
Viskozita: | 5W-30 |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.